Allods Developers Community

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

Fixing v1.1.0.2

Bug: Auction house not working
Status: SOLVED

Insert packages for each languages (eng.pak, fra.pak, ...) in data/Packs/Langs, it will create the corresponding databases when server is started. You can copy-paste the rus.pak but the search by name won't work. You'll need to a have a correctly translated pak to have it working.
 
Не хотел создавать новой темы, спрошу здесь.
Пока из ошибок, не указанных в списке, могу отметить: неверное отображение хп бара npc.
Куда важнее, для меня лично, но это не совсем ошибка: в серверных файлах версии 1.1 присутствуют механики некоторых классов до их переделки, текущий на тот момент вариант помечен "v2". Собственно в чем возникла проблема, вернуть старые варианты было несложно, но загвоздка в том, что в интерфейсе не все отображается как надо. На активной панели, в разделе доступных умений, способностей все нормально, нужные абилки отображаются, но в окне прокачки вех, умений ничего не меняется и соответственно из-за несовпадения ячеек нельзя что-то выбрать. Как можно исправить данную проблему? Ну или может есть рабочее решение отката классовых механик на старые версии?

I didn't want to create a new topic, I'll ask here.
So far, from the errors that are not listed in the list, I can note: incorrect display of the HP bar npc.
Much more important, for me personally, but this is not exactly an error: in the server files of version 1.1, there are mechanics of some classes before they are reworked, the current version at that time is marked "v2". Actually, what was the problem, it was easy to return the old versions, but the problem is that the interface does not display everything as it should. On the active panel, in the section of available skills, abilities, everything is normal, the necessary abilities are displayed, but in the window of pumping milestones, skills, nothing changes and, accordingly, because of the mismatch of cells, you can not select something. How can I fix this problem? Well, or maybe there is a working solution for rolling back class mechanics to old versions?
 
Не хотел создавать новой темы, спрошу здесь.
Пока из ошибок, не указанных в списке, могу отметить: неверное отображение хп бара npc.
Куда важнее, для меня лично, но это не совсем ошибка: в серверных файлах версии 1.1 присутствуют механики некоторых классов до их переделки, текущий на тот момент вариант помечен "v2". Собственно в чем возникла проблема, вернуть старые варианты было несложно, но загвоздка в том, что в интерфейсе не все отображается как надо. На активной панели, в разделе доступных умений, способностей все нормально, нужные абилки отображаются, но в окне прокачки вех, умений ничего не меняется и соответственно из-за несовпадения ячеек нельзя что-то выбрать. Как можно исправить данную проблему? Ну или может есть рабочее решение отката классовых механик на старые версии?

I didn't want to create a new topic, I'll ask here.
So far, from the errors that are not listed in the list, I can note: incorrect display of the HP bar npc.
Much more important, for me personally, but this is not exactly an error: in the server files of version 1.1, there are mechanics of some classes before they are reworked, the current version at that time is marked "v2". Actually, what was the problem, it was easy to return the old versions, but the problem is that the interface does not display everything as it should. On the active panel, in the section of available skills, abilities, everything is normal, the necessary abilities are displayed, but in the window of pumping milestones, skills, nothing changes and, accordingly, because of the mismatch of cells, you can not select something. How can I fix this problem? Well, or maybe there is a working solution for rolling back class mechanics to old versions?
Так брат можно отредачить как я знаю это, и даже очень легко(нет), но можно). Ребята сейчас в по уши в работе, так что успехов им).
 
Не хотел создавать новой темы, спрошу здесь.
Пока из ошибок, не указанных в списке, могу отметить: неверное отображение хп бара npc.
Куда важнее, для меня лично, но это не совсем ошибка: в серверных файлах версии 1.1 присутствуют механики некоторых классов до их переделки, текущий на тот момент вариант помечен "v2". Собственно в чем возникла проблема, вернуть старые варианты было несложно, но загвоздка в том, что в интерфейсе не все отображается как надо. На активной панели, в разделе доступных умений, способностей все нормально, нужные абилки отображаются, но в окне прокачки вех, умений ничего не меняется и соответственно из-за несовпадения ячеек нельзя что-то выбрать. Как можно исправить данную проблему? Ну или может есть рабочее решение отката классовых механик на старые версии?

I didn't want to create a new topic, I'll ask here.
So far, from the errors that are not listed in the list, I can note: incorrect display of the HP bar npc.
Much more important, for me personally, but this is not exactly an error: in the server files of version 1.1, there are mechanics of some classes before they are reworked, the current version at that time is marked "v2". Actually, what was the problem, it was easy to return the old versions, but the problem is that the interface does not display everything as it should. On the active panel, in the section of available skills, abilities, everything is normal, the necessary abilities are displayed, but in the window of pumping milestones, skills, nothing changes and, accordingly, because of the mismatch of cells, you can not select something. How can I fix this problem? Well, or maybe there is a working solution for rolling back class mechanics to old versions?
Let me speak from my heart.

Условно, в 1.1 xml файлы игры разделены на две составляющие: сервер и клиент.

xml файлы сервера отвечают за механики/переменные etc.
xml файлы клиента за визуал (отрисовку виджетов, моделей, анимаций) etc.

Часть из них смежные. Т.е. что бы получить результат нужно изменить значение в xdb клиента и xdb сервера.

xdb клиента защищены и зашиты в специальный архив - packbin.
В оригинальном index.bin (список xdb в packbin архиве) ~194312 xdb.
Из них распакованы на сервере ~116562 xdb. => зашиты в клиенте и отвечают за визуал ~77750 xdb.

Без этих файлов ты не сможешь полноценно редактировать предметы, статы у шмоток, квесты, скиллы, локации... ну т.е. понял.

Для этого их нужно извлечь. Нужна специальная программа packbin unpacker которая публично не продается. Или ждать пока Paulus допилит и зальет свою.
Или можешь написать сам если есть свободные 2 года.

С учетом дубликатов из 1.0 (где xdb распакованы) можно сократить количество xdb которых не хватает до 32719 (остальные совпадают относительно близко к цели).
С учетом распаковки из 4.0 их число можно сократить до +/- 3к. Основная запарка там виджеты и интерфейс.

Если силы будут дописать парсер, посмотрю что там кривое, что подходит. Думаю, Paulus быстрее в паблик зальет свой распаковщик.
 
Solution for martyr boost bug.
Add deactivate() call to the start of bind() method in FairyInstance java class (gameMechanics.world.avatar)
Code:
void bind() {
  if (this.active)
    deactivate();
  activate();
...

And if you need for those broken items to show "The bag is full" message, add this predicate to item giving spell .xdb's (will also remove "Avatar is rolled back" spam and fix this bug for affected items):
Code:
<Item type="gameMechanics.elements.predicates.PredicateCanTake">
    <item href="/Mechanics/Runes/Aries/Rune01.xdb#xpointer(/gameMechanics.constructor.schemes.item.ItemResource)" />
    <stackCount>1</stackCount>
</Item>

Tested on Mechanics\Spells\Special\GiveOwnRune01\Spell01.xdb

I am like 10 years late, but i haven't found any mentions of this.
Will also share already recompiled jar file.
 

Attachments

Back
Top